Instagram

OBCHODNÍ PODMÍNKY SLUŽBY

ABSOLVENTI POMÁHAJÍ ŠKOLÁM

provozovatele

ASA (Asociace studentů a absolventů), z.s.

IČ: 227 29 283

se sídlem Evropská 516/10, Dejvice, 160 00 Praha 6
zapsaný ve veřejném rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl L, vložka 19217

  1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
    1. Provozovatel
      1. Služba „Absolventi pomáhají školám“ je provozována ASA (Asociace studentů a absolventů), z.s., IČ: 227 29 283, se sídlem Evropská 516/10, Dejvice, 160 00 Praha 6, jakožto součást služeb platformy Absolventi.cz.
      2. Kontaktní údaje Provozovatele:
        1. adresa pro doručování: Evropská 516/10, Praha 6 – Dejvice, 160 00
        2. elektronická adresa: pomuzeme@absolventi.cz
        3. telefon: +420 732 116 117
    2. Obchodní podmínky a jejich působnost
      1. Tyto obchodní podmínky služby „Absolventi pomáhají školám“ (dále „Obchodní podmínky“ a „Služba“) jsou nedílnou součástí Smlouvy uzavřené mezi Provozovatelem a Zadavatelem ve smyslu čl. 3.1. a součástí smluvního vztahu vzniklého mezi Provozovatelem a Přispěvatelem na základě poskytnutí Příspěvku.
      2. Pokud není v jakémkoli samostatném ujednání mezi Provozovatelem a Uživatelem uvedeno jinak nebo platnost některých ustanovení těchto Obchodních podmínek není samostatným ujednáním vyloučena nebo jinak modifikována, platí pro vzájemné vztahy Uživatelů a Provozovatele tyto Obchodní podmínky.
      3. Provozovatel je oprávněn kdykoliv tyto Obchodní podmínky jednostranně změnit za podmínek a způsobem, uvedeným v čl. 10.3. Práva a povinnosti týkající se již založených Projektů se však řídí zněním Obchodních podmínek platným v okamžiku založení Projektu, přičemž případné pozdější změny Obchodních podmínek nemají na již založené Projekty vliv.
    3. Definice a výklad některých pojmů
      1. Obchodní podmínky – tyto obchodní podmínky služby „Absolventi pomáhají školám“, dostupné on-line na „absolventi.cz/pravni-nalezitosti.cz“;
      2. Platforma Absolventi – souhrn služeb poskytovaných subjekty ze skupiny „Absolventi“, dostupných prostřednictvím webových stránek „absolventi.cz“ a dalších a mobilních aplikací;
      3. Projekt – záměr Zadavatele, prezentovaný na příslušné sekci Webu, pro něž má Zadavatel zájem získat peněžní prostředky od Přispěvatelů prostřednictvím Služby;
      4. Zadavatel – škola, školské zařízení nebo jiná organizace využívající Platformu Absolventi, která s provozovatelem uzavřela příslušnou smlouvu o užívání Platformy Absolventi, mající zájem prezentovat Projekty prostřednictvím Služby;
      5. Přispěvatel – právnická nebo fyzická osoba starší 15-ti let se sídlem nebo bydlištěm na území České republiky, která má zájem podpořit zveřejněný Projekt konkrétního Zadavatele zasláním Příspěvku (standardně absolvent nebo student Zadavatele, rodič);
      6. Příspěvek – peněžitá částka, jejíž úhradu v rámci konkrétního Projektu Služba umožňuje a jejíž přijetí jménem Zadavatele Provozovatel dočasně zajišťuje;
      7. Podpora – peněžitá částka zasílaná Přispěvatelem Zadavateli pravidelně (měsíčně) na Projekt, který nemá definovánu cílovou částku ani termín pro její dosažení;
      8. Uživatel – fyzická nebo právnická osoba užívající Službu jakožto Přispěvatel nebo Zadavatel;
      9. Smlouva – rámcová smlouva o spolupráci při zveřejnění fundraisingových projektů, uzavíraná mezi Provozovatelem a Zadavatelem;
      10. Web – internetová stránka Služby, dostupná pod doménou „absolventipomahaji.cz“;
      11. Poskytovatel platebních služeb – partner Provozovatele poskytující platební služby pro účely úhrady Příspěvků Zadavatelům a jejich případného vracení zpět Přispěvatelům, regulovaná příslušnými předpisy o platebním styku;
      12. Služba – služba provozování on-line prostoru pro účely prezentace Projektů a získávání a administraci Příspěvků, nazvaná „Absolventi pomáhají školám“.
  2. POPIS SLUŽBY
    1. Smyslem Služby je poskytnout Zadavatelům on-line prostor pro prezentaci jejich Projektů a pro nalezení dostatečného množství Přispěvatelů za účelem dosažení definované cílové částky, resp. minimálního stanoveného podílu na cílové částce, případně za účelem získávání průběžné peněžité podpory od Přispěvatelů, a Přispěvatelům prostor pro nalezení preferovaného Projektu a bezpečné zaslání Podpory nebo Příspěvku na tento Projekt s garancí jeho vrácení v případě, že nebude dosaženo cílové částky (dále jen „Účel Služby“).
    2. Provozovatel je poskytovatelem on-line nástroje umožňujícího dosažení Účelu Služby, přičemž není součástí ani stranou smluvního vztahu, který na základě prezentace Projektu a poskytnutí Příspěvku nebo Podpory vzniká mezi Zadavatelem a Přispěvatelem. Provozovatel je vykonavatelem veškerých práv k softwarové a technické infrastruktuře Služby. Využitím Služby pověřují Zadavatel i Přispěvatel Provozovatele administrací Příspěvku do okamžiku uplynutí cílového data a ukončení Projektu, resp. do zúčtování přijaté Podpory Zadavateli ve smyslu čl. 5.2.
    3. Zadavateli v rámci Služby mohou být výhradně subjekty užívající Platformu Absolventi, které s Provozovatelem uzavřely příslušnou smlouvu o užívání platformy, a které zároveň s Provozovatelem uzavřely Smlouvu. Podmínkou pro uzavření Smlouvy je uzavření uvedené smlouvy a provedení registrace do Platformy Absolventi.
    4. K zaslání Příspěvku nebo Podpory na konkrétní Projekt není vyžadována žádná předchozí registrace Přispěvatele v rámci Služby. V rámci zaslání Příspěvku nebo v rámci nastavení zasílání Podpory Přispěvatel přistupuje na aktuální znění Podmínek.
    5. Na základě výběru preferovaného Projektu a výše Příspěvku Služba Přispěvateli umožňuje zaslání Příspěvku na základě jednorázového poskytnutí identifikačních údajů Provozovateli a propojení Přispěvatele s platební bránou Poskytovatele platebních služeb, nebo nastavení opakované platby podpory z platební karty Přispěvatele. Na základě zaslání Příspěvku nebo Podpory vzniká Provozovateli povinnost Příspěvek nebo Podporu administrovat, zajistit jeho identifikaci s příslušným Přispěvatelem a Projektem a v případě realizace Projektu Příspěvek odeslat Zadavateli, v případě Neúspěšného projektu Příspěvek odeslat zpět Přispěvateli. V případě Podpory je Poskytovatel povinen Podporu zaslat Zadavateli po uplynutí sjednané doby od jejího přijetí.
    6. Provozovatel odpovídá za řádnou evidenci přijatých Příspěvků a Podpor a za jejich přiřazení ke konkrétnímu Projektu. V případě, že ve stanovené době není dosažena cílová částka a Přispěvatel neudělí Zadavateli souhlas s použitím přijatých Příspěvků k jinému účelu ve smyslu čl. 4.4, zajistí Provozovatel vrácení přijatého Příspěvku zpět Přispěvateli ve výši, v jaké byl ze strany přispěvatele zaslán.
    7. Je-li Provozovatel povinen vrátit přijatý Příspěvek nebo Podporu Přispěvateli (zejména není-li z jakéhokoli důvodu patrné, k jakému Projektu je Příspěvek nebo Podpora zaslána, nebo je-li Projekt neúspěšný ve smyslu čl. 4.3.), a není-li zároveň Provozovatel schopen spárovat přijatou platbu Příspěvku s platebními údaji Přispěvatele, informuje Provozovatel o této skutečnosti Přispěvatele e-mailem zaslaným na e-mailovou adresu Přispěvatele a vyzve jej ke sdělení údajů pro vrácení Příspěvku nebo Podpory. Neobdrží-li Provozovatel odpověď do 14 dní od odeslání výzvy, zopakuje zaslání této výzvy ještě dvakrát v intervalu 14 dní. Neobdrží-li ani do uplynutí 14 dní od třetí výzvy Provozovatel od Přispěvatele žádnou reakci, připadá daný Příspěvek Provozovateli, který je povinen jej použít na další rozvoj Služby nebo na úhradu nákladů spojených s provozem Služby.
    8. Na užívání Služby nemají Uživatelé právní nárok. Provozovatel je oprávněn dle vlastního uvážení odmítnout zveřejnění Projektu ze strany Zadavatele nebo již zveřejněný Projekt ukončit, stejně tak je oprávněn odmítnout přijetí Příspěvku od Přispěvatele, zejména, jedná-li se o Projekt, který se nachází v rozporu se zaměřením a podstatou Platformy Absolventi nebo jedná-li se o Přispěvatele, kteří mohou budit podezření, že jejich prostřednictvím dochází k porušování právních předpisů o opatřeních proti praní špinavých peněz a legalizaci výnosů z trestné činnosti, případně o Přispěvatele, kteří se již dříve dopustili závažného porušení podmínek užívání Služby nebo Projektu Absolventi.
  3. SMLOUVA, PROJEKT A JEHO ZVEŘEJNĚNÍ
    1. Uzavření a ukončení Smlouvy
      1. Podmínkou zadání Projektu ze strany Zadavatele je uzavření Smlouvy s Provozovatelem. Smlouva má povahu rámcové smlouvy, upravující podmínky zadávání budoucích Projektů ze strany Zadavatele v souladu s těmito Obchodními podmínkami. Smlouva se uzavírá v písemné formě nebo ve formě elektronické prostřednictvím on-line nástrojů umožňujících jednoznačnou identifikaci podepisujících osob. Přílohou Smlouvy je aktuální znění těchto Obchodních podmínek.
      2. Na základě uzavření Smlouvy získá Zadavatel přístup k příslušné části uživatelského rozhraní Platformy Absolventi (k uživatelskému rozhraní Služby), prostřednictvím níž je možné zadávání a administrace Projektů. Na správu a ochranu přístupových údajů k uživatelskému rozhraní se vztahují obecná pravidla ochrany přístupových údajů dle příslušných podmínek užívání Platformy Absolventi.
      3. Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou, přičemž počet Projektů, který je Zadavatel oprávněn na základě Smlouvy v rámci Služby zveřejnit, není omezen. Smlouva nabývá účinnosti prvním přihlášením Zadavatele (resp. osoby kterou k tomu Zadavatel oprávní) k uživatelskému rozhraní Služby.
      4. Zadavatel je oprávněn Smlouvu ukončit bez udání důvodu zasláním e-mailové výpovědi z e-mailové adresy, evidované v rámci uživatelského rozhraní Služby, přičemž výpověď nabývá účinnosti doručením Provozovateli. Nesjednají-li strany jinak, nevztahuje se výpověď na již zveřejněné Projekty, u nichž ke dni účinnosti výpovědi neuplynulo cílové datum. Povinnosti z těchto Projektů budou Provozovatelem i Zadavatelem splněny i po účinnosti výpovědi.
      5. Provozovatel je oprávněn ukončit Smlouvu bez uvedení důvodu s 30-ti denní výpovědní dobou, a to zasláním e-mailu s výpovědí na e-mailovou adresu Zadavatele, evidovanou v rámci uživatelského rozhraní Služby. Provozovatel je dále oprávněn ukončit Smlouvu bez výpovědní doby v případě porušení povinností dle těchto Obchodních podmínek ze strany Uživatele. Ukončení Projektu ze strany Provozovatele v případech dle těchto Obchodních podmínek neznamená automaticky ukončení Smlouvy, může však k ukončení Smlouvy zakládat důvod. Nesjednají-li Provozovatel a Zadavatel jinak, dochází v důsledku ukončení Smlouvy pro porušení Obchodních podmínek k ukončení všech běžících Projektů Zadavatele.
    2. Zadání Projektu a jeho popis
      1. V rámci zadání Projektu je zapotřebí uvést alespoň následující informace:
        1. popis Projektu, cíle, případně etapy realizace (Milníky) – za dostatečný a objektivní popis Projektu odpovídá výhradně Zadavatel; Provozovatel nevykonává žádnou kontrolu nad pravdivostí a objektivitou informací uváděných Zadavatelem v rámci popisu Projektu; je-li v rámci Projektu vypsáno více Milníků, nahlíží se pro účely těchto Obchodních podmínek na každý Milník jakožto na samostatný Projekt, není-li v těchto Podmínkách uvedeno jinak;
        2. výše cílové částky, přičemž tato může být nastavena jako jednorázová nebo odstupňovaná podle povahy plnění, na něž je určena; u Projektu rozděleného na Milníky je cílová částka stanovena na každý jednotlivý Milník;
        3. cílové datum – datum dosažení cílové částky, přičemž Provozovatel je oprávněn stanovit limit pro cílová data pro různé druhy Projektů dle jejich zaměření, resp. samostatně pro každý Milník.
      2. U Projektů, určených pro průběžné přijímání Podpory, Zadavatel nezadává etapy realizace, výši cílové částky ani cílové datum. Zadavatel je však povinen uvést dostatečně konkrétní informace o Projektu, umožňující vyhodnocení jeho realizovatelnosti, s přihlédnutím k pravidlům dle čl. 3.2.5.
      3. Výši cílové částky nelze v průběhu vystavení Projektu změnit. Tím není dotčeno právo Provozovatele a Přispěvatelů dohodnout se na změně účelu Projektu i v případě dosažení nižší částky, ve smyslu čl. 4.4. Provozovatel je oprávněn nastavit podmínky, za nichž je možná změna cílového data Projektu.
      4. Za účelem náležitého popisu Projektu, prezentace Zadavatele a motivace Přispěvatelů je Zadavatel oprávněn doplnit popis Projektu vlastním obrazovým, zvukovým nebo video obsahem. Zadavatel odpovídá za veškerá oprávnění ke zveřejnění tohoto prezentačního obsahu v rámci prezentace Projektu, zejména za práva třetích osob z duševního vlastnictví a práva na ochranu osobnosti. Provozovatel nad tímto obsahem a nad oprávněními Zadavatele nevykonává žádnou kontrolu.
      5. Popis projektu nesmí přímo ani nepřímo obsahovat:
        1. komerční nabídky zboží, informace naznačující že Projekt je skrytou nabídkou zboží nebo služeb Zadavatele nebo třetí osoby;
        2. obsah chráněný autorským nebo jiným právem duševního či průmyslového vlastnictví, ve vztahu k nimž nebyla Zadavateli udělena příslušná oprávnění k jejich výkonu;
        3. obsah vulgární, pornografický, nemravný, rasistický, nacházející se v rozporu se zaměřením Služby nebo se zájmy Provozovatele nebo obsah, jehož zveřejněním může dojít k naplnění skutkové podstaty trestného činu;
        4. popis Projektu realizovaného jinou osobou.
      6. Provozovatel je oprávněn části popisu Projektu nebo celý Projekt odstranit i bez předchozího upozornění Zadavatele, pokud usoudí, že obsah popisu Projektu porušuje předchozí článek.
      7. Součástí prezentace Projektu může být nabídka hmotné či nehmotné odměny, kterou Zadavatel poskytne Přispěvateli za jeho Příspěvek nebo za zasílání Podpory. Podmínkou poskytnutí odměny je úspěšná realizace Projektu ve smyslu čl. 4.1. To se nevztahuje na poskytnutí nehmotné odměny v podobě uveřejnění Přispěvatele (v rozsahu křestního jména, příjmení a doplňující informace nebo názvu právnické osoby) s poděkováním na stránce Projektu, které je možné i před cílovým datem.
      8. V rámci stránky ke zveřejněnému Projektu se stanoveným cílovým datem je neustále dostupná informace o výši cílové částky, cílovém datu, aktuální výši poskytnutých příspěvků a seznam Přispěvatelů v rozsahu jejich křestního jména a příjmení, případně krátkého vzkazu, s uvedením částky, kterou každý Přispěvatel poskytl. Provozovatel neposkytuje veřejně žádné další informace týkající se Přispěvatelů a jimi poskytnutých Příspěvků. V případě Projektů bez stanovené cílové částky nemusí být seznam aktuálních Přispěvatelů s uvedením zasílané měsíční výše Podpory uveden.
      9. Zadavatel je v rámci informací týkajících se popisu Projektu povinen poskytnout Přispěvatelům veškeré informace, které musí být Přispěvatelům jakožto spotřebitelům poskytnuty dle právních předpisů. Provozovatel neodpovídá za splnění jakékoli informační povinnosti Zadavatele vůči Přispěvatelům, s výjimkou poskytnutí informace o zpracování osobních údajů (viz čl. 9).
      10. Zadáním Projektu Zadavatel zveřejňuje návrh na uzavření darovací smlouvy se všemi Přispěvateli, kteří se na Projekt rozhodnou poskytnout Příspěvek nebo Podporu. Znění darovací smlouvy je Přispěvatelům dostupné ZDE, přičemž darovací smlouva je uzavřena s každým Přispěvatelem poskytnutím Příspěvku v souladu s těmito Obchodními podmínkami, a to s odkládací podmínkou účinnosti, kterou je realizace Projektu a dosažení cílové částky ve smyslu čl. 4. těchto Obchodních podmínek. Ve vztahu k poskytování Podpor je darovací smlouva uzavřena nastavením odesílání Podpory ve smyslu čl. 5.4., a to na dobu, po kterou bude Přispěvatel Podporu na daný Projekt odesílat.
      11. Písemné provedení darovací smlouvy se nevyhotovuje. Na základě realizace Projektu je Zadavatel oprávněn pro své interní účely vygenerovat darovací smlouvu v textové podobě, jejíž přílohu tvoří seznam všech Přispěvatelů jakožto dárců.
      12. Vlastnické právo k předmětu daru – Příspěvku přechází na Zadavatele jakožto obdarovaného okamžikem účinnosti darovací smlouvy dle odkládací podmínky. Vlastnické právo k předmětu daru – Podpoře přechází na Zadavatele okamžikem jeho přijetí Zadavatelem.
  4. REALIZACE PROJEKTU, DOSAŽENÍ CÍLOVÉ ČÁSTKY
    1. V případě, že do cílového data zašlou Přispěvatelé na účet zveřejněného Projektu prostředky dosahující alespoň stanoveného podílu na cílové částce, považuje se Projekt za realizovaný („Úspěšný Projekt“). V případě Projektu rozděleného na Milníky se kritérium cílové částky vyhodnocuje samostatně pro každý jednotlivý Milník, přičemž nedosažení cílové částy jednoho Milníku nemá vliv na realizaci Milníků předchozích. Na základě realizace Projektu vzniká Zadavateli nárok na vyplacení souhrnu všech Příspěvků zaslaných Přispěvateli poníženého o poplatek za administraci projektu.
    2. Minimální podíl uhrazených Příspěvků na cílové částce nezbytný k realizaci Projektu je stanoven následovně:
      1. cílová částka menší než 29.999,- Kč – alespoň 50% z cílové částky;
      2. cílová částka 30.000,- Kč a více – alespoň 25 % z cílové částky.
    3. V případě, že do cílového data není dosažena minimální výše podílu na cílové částce, nedojde k realizaci Projektu, resp. Milníku („Neúspěšný Projekt“). Na základě Neúspěšného Projektu vzniká Přispěvatelům nárok na vrácení poskytnutých Příspěvků.
    4. Není-li k cílovému datu dosažena cílová částka nebo konkrétní Milník, případně je-li cílová částka překročena, je Zadavatel oprávněn navrhnout Přispěvatelům změnu cíle Projektu, který je realizovatelný s částkou, kterou Přispěvatelé na Projekt k cílovému datu zaslali. Současně s tímto návrhem musí Zadavatel Příspěvatelům poskytnout kalkulaci ceny na realizaci navrženého cíle Projektu. Použití příspěvků ke změněnému cíli Projektu vyžaduje souhlas jednotlivých Přispěvatelů, k jehož udělení poskytne Zadavatel Přispěvatelům lhůtu nejvýše do skončení lhůty k vrácení Příspěvků dle následujícího článku. Souhlas udělí Přispěvatelé prostřednictvím Platformy Absolventi. I po udělení souhlasu Přispěvateli není Zadavatel povinen Projekt v rozsahu změněného cíle realizovat; v takovém případě informuje Provozovatele o zrušení Projektu, přičemž provozovatel vrátí veškeré Příspěvky zpět Přispěvatelům.
    5. Přispěvatelům, kteří souhlas v uvedené lhůtě prokazatelně neudělí, vrátí Provozovatel poskytnuté Příspěvky nejpozději do dalších 10 dní od uplynutí lhůty k udělení souhlasu. Udělí-li Přispěvatelé souhlas se změnou cíle Projektu v rozsahu, v jakém jejich Příspěvky postačují k realizaci změněného cíle Projektu, pak se pro účely těchto Obchodních podmínek Projekt považuje za Úspěšný Projekt ve smyslu čl. 4.1.
    6. V případě, že souhlas s použitím Příspěvků k novému cíli Projektu udělí pouze Přispěvatelé, jejichž Příspěvky nepostačují k realizaci tohoto nového cíle (v souladu s kalkulací, zveřejněnou dle předchozího článku), je Zadavatel oprávněn prodloužit cílové datum, nejdéle však o 90 dní.
    7. Veškeré Příspěvky, poskytované Přispěvateli, Provozovatel eviduje na samostatném účtu u Poskytovatele platebních služeb, přičemž odpovídá za identifikaci přijatých Příspěvků ve vztahu k jednotlivým Projektům a k jednotlivým Přispěvatelům. V případě Úspěšného Projektu zašle Provozovatel Zadavateli částku, odpovídající souhrnu všech Příspěvků přijatých v souvislosti s Projektem, poníženou o poplatek za administraci Služby, nejpozději do 10 dní od realizace Projektu, na bankovní účet Zadavatele uvedený v rámci administračního rozhraní Projektu a/nebo Smlouvy.
    8. V případě Neúspěšného Projektu Provozovatel odešle poskytnuté Příspěvky zpět Přispěvatelům ve výši, v jaké byly od Přispěvatelů přijaty, a to na jejich bankovní účty, z nich byly poskytnuty, evidované Poskytovatelem platebních služeb, nejpozději do 10 dní od uplynutí cílového data.
    9. Lhůty dle předchozích odstavců jsou dodrženy zadáním pokynu k transakci ze strany Provozovatele. Provozovatel neodpovídá za délku trvání platební transakce na straně Poskytovatele platebních služeb.
    10. V případě, že Zadavatel nabízí Přispěvatelům za poskytnutí Příspěvku odměnu (čl. 3.2.7.), je povinen tuto odměnu odeslat či poskytnout Zadavateli nejpozději do 30 dní od realizace Projektu. To se nevztahuje na odměny, které jsou ve smyslu čl. 3.2.7. poskytnuty již před realizací Projektu. V případě, že v průběhu vystavení Projektu dojde ke změně odměny nebo nastane nemožnost jejího poskytnutí, je Zadavatel povinen o tomto Přispěvatele neprodleně informovat zasláním e-mailu na e-mailovou adresu Přispěvatele, poskytnutou Provozovatelem, a nabídnout jim jinou srovnatelnou odměnu odpovídající hodnoty. Provozovatel neodpovídá za plnění jakýchkoli povinností zadavatelů vůči Přispěvatelům souvisejících s poskytováním odměn.
    11. V případě Úspěšného projektu je Zadavatel povinen prokazatelně použít veškeré Příspěvky pouze v souvislosti s Projektem, a musí být schopen tuto skutečnost doložit. Provozovatel neodpovídá za splnění této povinnosti ze strany Zadavatele a není povinen použití Příspěvků po jejich vyplacení Zadavateli kontrolovat. Provozovatel je nicméně oprávněn vyžádat si od Zadavatele doklady o realizaci Projektu a o využití peněžních prostředků v souladu s tímto článkem.
    12. Na Webu jsou uvedeny informace o veškerých Projektech (úspěšných i neúspěšných) po dobu min. 10 let od uplynutí cílového data, především z důvodu zachování možnosti hodnocení Zadavatelů a úspěšnosti jejich Projektů. Na dřívější odstranění Projektu z Webu není dán právní nárok.
  5. PROJEKTY BEZ STANOVENÉ CÍLOVÉ ČÁSTKY, VYPLACENÍ PODPOR
    1. U Projektů, které nemají stanovenu cílovou částku a cílové datum, eviduje Provozovatel přijaté Podpory a zúčtuje je vždy ke konci kalendářního měsíce. Zadavateli vzniká právo na vyplacení takto měsíčně zúčtovaných Podpor po uplynutí doby 35 dní od ukončení kalendářního měsíce, za nějž jsou příspěvky zúčtovány.
    2. Minimální agregovanou částkou pro výplatu Podpor Zadavateli dle čl. 5.1. je 1.000,- Kč, není-li ve Smlouvě sjednána jiná výše. Provozovatel provede celkové zúčtování přijatých podpor za uplynulý kalendářní rok nejpozději do 31.1. následujícího kalendářního roku, a nejpozději do 5.2. následujícího kalendářního roku zašle Zadavateli veškeré Podpory přijaté za uplynulý kalendářní rok, bez ohledu na minimální částku dle tohoto článku.
    3. Na výzvu Provozovatele je Zadavatel povinen doložit Provozovateli existenci Projektu a aktuální stav jeho realizace, a informovat jej o použití přijatých Podpor v souvislosti s Projektem. Přispěvatelé nicméně nejsou oprávněni požadovat vrácení uhrazených Podpor v případě, že Zadavatel neprokáže jejich použití v souladu s Projektem. Nárok Přispěvatelů a Provozovatele na náhradu škody tímto není dotčen.
    4. Nastavením odesílání Podpory a přistoupením na tyto Podmínky Přispěvatel uzavírá s Provozovatelem smlouvu o přijímání a vyplácení Podpor po dobu, dokud Přispěvatel zasílání Podpory nezruší, která se řídí těmito Podmínkami v rozsahu, v jakém upravují poskytování a vyplácení Podpor. Je-li nastavena periodická platba platební kartou, lze smlouvu ukončit zasláním požadavku na ukončení zasílání Podpory Provozovateli na e-mailovou adresu pomuzeme@absolventi.cz, s uvedením identifikace Projektu, Uživatele a čísla platební karty. Je-li nastavena periodická platba převodem z bankovního účtu, lze smlouvu ukončit zrušením stálého příkazu v internetovém bankovnictví Přispěvatele.
  6. PLATEBNÍ TRANSAKCE A POPLATKY ZA ADMINISTRACI
    1. Platební služba
      1. Veškeré platby v rámci Služby jsou realizovány prostřednictvím platebních služeb poskytovaných Poskytovatelem platebních služeb. Provozovatel neodpovídá za realizace platebních transakcí. Provozovatel odpovídá pouze za identifikaci Příspěvků a Podpor ve vztahu k jednotlivým Projektům a Přispěvatelům.
      2. Poskytování Příspěvků a Podpor probíhá formou využití tzv. platebních tlačítek, dostupných na Webu prostřednictvím stránek jednotlivých Projektů. Na základě kliknutí na příslušné tlačítko je Přispěvatel přesměrován do platebního rozhraní svého internetového bankovnictví, nebo na platební bránu pro účely zadání platby platební kartou, pokud tuto možnost Provozovatel nabízí.
      3. Klíčovou funkcí Služby je příjem Příspěvků poskytnutých ze strany Uživatelů Provozovatelem za účelem jejich vyplacení Zadavateli až poté, co budou splněny definované podmínky Projektu (dosažení cílové částky do cílového data). Uzavřením Smlouvy a zveřejněním Projektu Zadavatel zmocňuje Provozovatele k přijetí Příspěvků a k jejich administraci do okamžiku vzniku nároku na jejich vyplacení zadavateli ve smyslu čl. 4.1. Příspěvky jsou přijímány a administrovány na platebním účtu, vedeném Poskytovatelem platebních služeb ve prospěch Provozovatele u příslušné finanční instituce.
      4. Úhrada Podpor je realizována na základě dohody o provádění opakovaných plateb (tzv. RTA) mezi Přispěvatelem a Poskytovatelem platebních služeb. Dohoda je uzavřena v rámci platebního rozhraní, přičemž Přispěvatel v rámci ní uděluje souhlas s opakovaným strháváním peněžních prostředků z platební karty, kterou v rámci platebního brány zadá, přičemž je povinen zadat zároveň výši Podpory a datum, k němuž má být v každém kalendářním měsíci Podpora z platební karty strhávána. Přispěvatel je oprávněn rovněž nastavit pravidelnou úhradu Podpory formou stálého příkazu ze svého internetového bankovnictví. Veškerá komunikace týkající se úhrady Podpor bude s Přispěvatelem vedena prostřednictvím e-mailu, který zadal v rámci zadání platby. Na tento e-mail zašle Provozovatel účastníkovi potvrzení o provedení platby každé jednotlivé Podpory.
      5. Uživatelé berou na vědomí, že Poskytovatel platebních služeb je povinnou osobou ve smyslu zák. č. 253/2008 Sb. o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu („AML zákon“), a že je v rámci plnění těchto povinností povinen provádět identifikaci klienta a vykonávat další povinnosti dle AML zákona. Poskytovatel může Poskytovateli platebních služeb poskytovat součinnost při výkonu těchto povinností, zejména může být zmocněn k přijímání kopií dokladů totožnosti, kopií dokladů k bankovnímu účtu Zadavatele a dalších dokumentů. Zadavatel bere na vědomí, že nesplnění požadavků Provozovatele nebo Poskytovatele platebních služeb dle AML zákona může vést k nemožnosti vyplacení Příspěvků nebo Podpor, ke změně statusu Projektu z Úspěšného projektu na Neúspěšný projekt nebo k podání podnětu k prošetření příslušnému správnímu orgánu.
      6. Za účelem vyplacení Příspěvků nebo Podpor je Zadavatel povinen zadat prostřednictvím administračního rozhraní Projektu účet, vedený u banky se sídlem v České republice.
    2. Poplatky za administraci Projektu
      1. Za administraci Projektu dle těchto Podmínek náleží Provozovateli poplatek, stanovený jako procento z celkové výše Příspěvků zaslaných Přispěvateli na konkrétní Úspěšný Projekt, resp. z celkové výše přijatých Podpor. V případě Neúspěšného projektu Provozovateli poplatek za administraci nenáleží.
      2. Částka odpovídající poplatku za administraci je stržena od celkové částky vybraných Příspěvků nebo Podpor před tím, než ji Provozovatel v rámci zúčtování Úspěšného projektu odešle Zadavateli.
      3. Výše poplatků za administraci Projektu je stanovena ve výši 7 %.
    3. Další náklady spojené s využíváním Služby
      1. Kromě poplatku za administraci Projektu nemá Provozovatel vůči Uživatelům nárok na jiné plnění (odměnu) spojené s poskytováním Služby a s provozem Webu.
      2. Uživatelé nesou samostatně vlastní náklady spojené s užíváním Služby a Webu (zejména náklady na internetové připojení, zařízení pro přístup k internetu a náklady spojené s odesíláním a přijímáním plateb na straně jejich finanční instituce).
  7. ODPOVĚDNOST PROVOZOVATELE A ZADAVATELE
    1. Provozovatel odpovídá výhradně za:
      1. provoz Služby a Webu a související hardware, nikoliv však za jejich permanentní dostupnost;
      2. zabezpečení Webu a Služby a Uživatelských údajů na straně Provozovatele (nikoliv však za zabezpečení přístupových údajů k Webu na straně Zadavatele);
      3. autorská práva vztahující se k software, na němž je provozována Služba a Web, zejména za absenci jakýchkoli nároků třetích osob vůči Uživatelům souvisejících s nedostatečným oprávněním Zadavatele k software;
      4. evidenci a uchování dat vložených Uživateli do rozhraní Služby a za identifikaci přijatých Příspěvků s konkrétními Projekty a Přispěvateli;
      5. vyčíslení částky k výplatě Zadavateli za Úspěšný projekt a částek k vrácení Přispěvatelům v případě Neúspěšného projektu ve smyslu čl. 5.2.
    2. Provozovatel neodpovídá zejména za:
      1. veškerý obsah informací o Projektech vkládaných Zadavateli na Web, včetně autorských práv k použitému obrazovému, zvukovému a video obsahu a včetně použitých ochranných známek a jiných chráněných označení, a za způsob prezentace Projektu v rámci Služby Zadavatelem a včetně identifikace bankovního účtu Zadavatele pro účely vyplacení Příspěvků a Podpor;
      2. nastavení výše cílové částky a cílového data ve vztahu k předmětu Projektu a jeho realizovatelnosti, celkovou rentabilitu Projektu;
      3. splnění administrativních a daňových povinností souvisejících s realizací Projektu, poskytování souvisejících právních, účetních a daňových služeb;
      4. použití získaných Příspěvků a Podpor Zadavatelem v souladu s účelem Projektu;
      5. zaslání odměn Přispěvatelům ze strany Zadavatele a soulad zaslaných odměn s jejich popisem na stránce Projektu;
      6. poskytnutí veškerých informací stanovených právními předpisy (zejména informací vyžadovaných pro spotřebitelské smlouvy) Přispěvatelům ze strany Zadavatelů;
      7. řádné a včasné provedení platebních transakcí ze strany Poskytovatele platebních služeb a za úspěšné připsání částek na účet Uživatele;
      8. plnění povinností dle AML zákona, když Provozovatel není povinnou osobou ve smyslu AML zákona, a za výsledky identifikace Zadavatele dne AML zákona a případné důsledky související s neúspěšnou nebo neúplnou identifikací (pozdržení výplaty Příspěvků nebo Podpor, změna statusu Projektu ve smyslu čl. 6.1.5.);
      9. permanentní dostupnost Webu a Služby, síťovou konektivitu.
    3. Provozovatel neodpovídá za škodu, vzniklou Uživatelům v souvislosti se skutečnostmi dle čl. 7.2. V případech, kdy Provozovatel za škodu odpovídá, je tato odpovědnost omezena výhradně na skutečnou škodu (Provozovatel neodpovídá za ušlý zisk a jakékoli nepřímé škody), přičemž výše odpovědnosti Provozovatele je omezena na výši pojistného plnění, sjednané v rámci jeho pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou třetím osobám, a pouze v případě, že se toto pojištění na vzniklou škodu uplatní.
    4. Na základě realizace Úspěšného Projektu zašle Provozovatel Přispěvateli jménem Zadavatele do 14 dní od realizace e-mailem potvrzení o přijetí Příspěvku (potvrzení o přijetí daru pro daňové účely). Potvrzení o přijetí Podpory Provozovatel zasílá Přispěvatelům do 14 dní od přijetí každé jednotlivé platby Podpory. Provozovatel jedná pouze jako pověřenec Zadavatele, přičemž neodpovídá za daňovou uznatelnost Příspěvků nebo Podpor a za jakékoli důsledky jejich uplatnění pro daňové účely.
  8. PRÁVA Z DUŠEVNÍHO VLASTNICTVÍ PROVOZOVATELE, POVINNOST MLČENLIVOSTI
    1. Provozovatel je vykonavatelem veškerých majetkových autorských práv k softwarovému řešení Služby, k obsahu Webu s výjimkou uživatelských dat a má veškerá oprávnění k užití označení, používaných v rámci Služby, včetně ochranných známek a doménových jmen. Na základě uzavření Smlouvy je Zadavatel oprávněn užívat předměty duševního vlastnictví Provozovatele výhradně v rozsahu, v jakém to je nezbytné pro užití Služby a Webu k jejich účelu. Uzavření Smlouvy neopravňuje Zadavatele k užívání názvu Služby a dalších označení se Službou spojených k vlastní propagaci nebo vlastním komerčním účelům bez výslovného písemného souhlasu Provozovatele.
    2. Uzavřením Smlouvy uděluje Zadavateli nevýhradní a nepřenosné oprávnění k užití obsahu, vloženého na Web v rámci popisu Projektu, a to za účelem propagace Projektu, Služby, Platformy Absolventi nebo Provozovatele jinak než prostřednictvím Webu. Provozovatel je oprávněn příslušné části obsahu Zadavatele v přiměřeném rozsahu zveřejnit v rámci listinných nebo elektronických propagačních materiálů a tyto použít způsobem, nepoškozujícím dobré jméno Zadavatele. Oprávnění dle tohoto článku je uděleno jako bezúplatné a časově a územně neomezené, na jehož trvání nemá vliv ukončení Smlouvy.
    3. Uživatel není oprávněn žádným způsobem zasahovat do obsahu Webu a Služby nad rámec využívání jednotlivých funkcí (vkládání obsahu v rámci zadávání Projektu), zejména není oprávněn zasahovat do zdrojového kódu stránek Webu, tento zdrojový kód kopírovat, zveřejňovat a užívat v rámci jiných internetových stránek, provádět se zdrojovým kódem dekompilaci, dešifrování nebo jiné obdobné operace.
    4. Uživatel není oprávněn v souvislosti se Službou užívat jakékoli technologie, způsobilé ovlivnit způsob nebo rychlost jejího fungování, zejména na Web implementovat jakékoli roboty ovlivňující výsledky vyhledávání, odezvu nebo zatěžující server nadměrným množstvím požadavků.
    5. Uživatel je povinen zachovávat povinnost mlčenlivosti ohledně veškerých přístupových údajů ke Službě, a zajistit dodržování této povinnosti od všech osob, které jsou za něj oprávněny ke Službě přistupovat a kterým byly za tímto účelem přístupové údaje poskytnuty. Mlčenlivostí se rozumí povinnost zajistit, aby se s přístupovými údaji neseznámila žádná osoba, která není Zadavatelem oprávněna k přístupu ke Službě, včetně vlastních zaměstnanců Zadavatele, a za tímto účelem implementovat organizační i technologická opatření zajišťujících dostatečnou bezpečnost přístupových údajů.
  9. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
    1. V rámci poskytování Služby Provozovatel zpracovává některé identifikační údaje, které jsou samostatně nebo ve svém souhrnu způsobilé identifikovat konkrétní fyzickou osobu, a které jsou osobními údaji ve smyslu čl. 4 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. 4. 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen „Nařízení“).
    2. Ve vztahu ke zpracovávaným osobním údajům Přispěvatelů jsou Provozovatel i Zadavatel v postavení tzv. společných správců osobních údajů ve smyslu čl. 26 Nařízení, když společně určují účel a prostředky zpracování. Správcem, který Přispěvatelům poskytuje informace o zpracování osobních údajů a u něhož mohou Přispěvatelé vykonávat svá práva jakožto subjektů osobních údajů, je Provozovatel.
    3. Informace o zpracování osobních údajů ve smyslu čl. 13 Nařízení Provozovatel Přispěvatelům poskytuje prostřednictvím samostatného informačního dokumentu o podmínkách zpracování osobních údajů, dostupného na Webu a vždy v okamžiku poskytnutí Příspěvku. Ke zpracování osobních údajů pro účely Služby včetně jejich předání Zadavateli pro účely vypořádání odměny není zapotřební souhlas Přispěvatele. Přispěvatel je v rámci zaslání Příspěvku vyzván pouze k vyjádření, že se s podmínkami zpracování osobních údajů seznámil.
  10. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
    1. Tyto Obchodní podmínky tvoří nedílnou součást Smlouvy, uzavřené mezi Provozovatelem a Zadavatelem, a součást vztahu, vzniklého mezi Provozovatelem a Přispěvatelem na základě zaslání Příspěvku resp. Podpory na konkrétní Projekt.
    2. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
      1. V případě vzniku sporu mezi Uživatelem – spotřebitelem a Provozovatelem, vyplývajícího z užívání Služby, je Uživatel oprávněn podat návrh na mimosoudní řešení sporu k České obchodní inspekci za účelem uzavření dohody s Provozovatelem, prostřednictvím kontaktních údajů dostupných na internetových stránkách www.coi.cz. Podání návrhu i následná účast při mimosoudním řešení sporu je pro Uživatele zdarma, přičemž veškeré případné náklady vzniklé v souvislosti s mimosoudním řešením sporu nese každá strana samostatně. Pro Uživatele je volba mimosoudního řešení sporu dobrovolná.
      2. Mimosoudní řešení sporu se řídí § 20d a násl. zák. č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele. Návrh na zahájení mimosoudního řízení musí obsahovat náležitosti dle § 20n zák. o ochraně spotřebitele. Návrh na mimosoudní řešení sporu lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy Zákazník poprvé u Poskytovatele uplatnil nárok, který je předmětem sporu.
    3. Jednostranná změna Obchodních podmínek
      1. Provozovatel je oprávněn tyto Obchodní podmínky jednostranně v přiměřeném rozsahu změnit. Jednostranná změna Obchodních podmínek se týká pouze vztahu mezi Provozovatelem a Zadavatelem vzniklého z titulu Smlouvy, a vztahu mezi Přispěvatelem a Provozovatelem z titulu poskytování Podpory na Projekt, bez stanoveného cílového data (čl. 5). Jednostranná změna Obchodních podmínek nemá žádný vliv na jejich aplikaci na Přispěvatele poskytujícího jednorázový Příspěvek, když se vztah mezi Provozovatelem a Přispěvatelem vzniklý z titulu poskytnutí Příspěvku řídí vždy výhradně zněním Obchodních podmínek, účinným v okamžiku poskytnutí Příspěvku.
      2. V případě realizace změny Obchodních podmínek budou Uživatelé informování prostřednictvím zveřejnění na webové stránce absolventi.cz/pravni-nalezitosti a/nebo zašle Provozovatel Zadavatelům e-mail s rekapitulací změn a odkaz na nové znění Obchodních podmínek.
      3. V případě, že Zadavatel nesouhlasí se změnou Obchodních podmínek, je povinen tuto skutečnost sdělit Provozovateli nejpozději do data nabytí účinnosti nového znění. V takovém případě končí Smlouva ke dni nabytí účinnosti nového znění Obchodních podmínek, přičemž ukončení Smlouvy nemá vliv na práva a povinnosti Provozovatele i Zadavatele z běžících Projektů, která se až do jejich splnění řídí dosavadním zněním Obchodních podmínek.
      4. V případě, že Zadavatel nevyjádří nesouhlas s novým zněním Obchodních podmínek ve smyslu předchozího odstavce, uplatní se nové znění Obchodních podmínek na vztah ze Smlouvy od okamžiku jeho účinnosti, včetně práv a povinností z již běžících Projektů, které mají být splněny až po nabytí účinnosti nového znění.
    4. V případě, že by některé ustanovení těchto Obchodních podmínek bylo z jakýchkoliv důvodů neplatné nebo neúčinné, nezpůsobuje tato skutečnost neplatnost nebo neúčinnost ostatních částí Obchodních podmínek.
    5. V záležitostech, těmito Obchodními podmínkami neupravených se právní vztahy mezi Provozovatelem a Uživateli řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, v platném znění, resp. Smlouvou (v případě vztahů mezi Provozovatelem a Zadavatelem).
    6. Tyto Obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 31.12.2023